Bankszámla számunk: 10035003-00312600-00000000 Adószámunk: 15761859-2-10

Nyaralás Halásztelken

2012.07.16 és 07.23. között a pétervásárai Szent Márton úti Lakásotthon lakói Halásztelken nyaraltak, a Tatár Pékség, Tatár Ernő felajánlásának jóvoltából.

Egy magánházban voltunk elhelyezve, mely a Tatár Pékség gyárterületén helyezkedett el. Közös nyaralás volt az Istenmezejei lakásotthonnal együtt.

A kora reggeli órákban indultunk Budapestre, ahol már vártak minket és külön autóval szállítottak Halásztelekre.

Mindenkinek nagyon tetszett az épület, ami akkor alapterületű volt, hogy tekintve a szeszélye időjárásra, mindenkit el tudtunk helyezni az épületben. Az épület mellett állt egy nagyobb faház is, amire a nagylányok rögtön lecsaptak, mondván itt ők szeretnének együtt lenni.

Az első nap az elhelyezkedéssel, a településsel való ismerkedéssel telt, illetve az udvaron felállított kis medencében való pancsolással.

Az időjárás sajnos nem volt túl kegyes hozzánk, igen szeszélyes volt, így felborította jó pár tervünket. Másnap természetesen a „legfontosabb” helyszínt látogattuk meg: a szigetszentmiklósi strandot!

Kissé hűvös volt, de ez senkit nem tartott vissza az óriási pancsolástól. Ráadásul annak ellenére, hogy alig-alig bukkant elő a nap a felhők mögül, alaposan leégett a csoport többsége.

Harmadnap neki indultunk Budapestnek, a terv egy dunai hajókázás volt. Kalandos körülmények között, a budapesti tömegközlekedésnek köszönhetően el is értük célunkat, és csodálatos hajókirándulást tett a csoport a Dunán, a Margit szigetet megkerülve.

Mint már mondtam az időjárás igen jól szórakozott velünk, ezen a napon hétágra sütött a nap, alaposan rá is égtünk, így délután már csak a hűsölés illetve medencében pancsolás volt a program.

A csütörtöki hőség riadóra tekintettel és a nevelők felé irányuló komoly nyomásnak engedve, a forró aszfalton való séta helyett egy hűvös pláza mellett döntöttünk, ahol izgalmas délutánt töltöttünk, egymást keresve, ill. vitatkozva, mit együnk, hogy ki milyen filmet szeretne nézni. A döntés végül demokratikusra sikeredett: lányok csajos film, fiúk: pasis film. (Hozzáteszem a nevelők véleménye teljesen más volt, de ismét engedtünk a nyomásnak.)

Este a szálláshelyünkön vendéglátónk jó voltából meghívták a két csoportot egy nagy bográcsozásra, amit az ott dolgozó felnőttek készítettek nekünk. Nagyon finomra sikerült, igazi tumultus alakult ki a bogrács körül, amikor elkészült. Közben meglátogatott minket Tatár Ernő úr is, akivel jókedvű, őszinte, érdeklődő beszélgetést folytattak a gyerekek.

Pénteken ismét nekivágunk a „nagyvárosnak”, a Városligetben kacsát etettünk, élveztük a nyüzsgést, élveztük az Állatkert, a Vidámpark zaját, mozgását. Végül a napra a Nagycirkusz tette fel a koronát. Igazán varázsaltos világba csöppenhettünk. Volt itt akrobata, légtornász, zenebohóc, vadállatok. Természetesen megoszlottak a vélemények, hogy kinek mi tetszett a legjobban. A nagylányoknál egyértelműen a jóképű zsonglőr fiú vitte el az első díjat. A kisebbeknél megoszlott a vélemény a zenebohócok, a fekete párducok és tigrisek között.

A hétvégére már mindenki – szerencsére - kellően elfáradt, így egy igazi pihenéses, nyaralás vette kezdetét, melybe azért még egy nagyobb fürdőzés is belefért.

Hétfőn reggel az autóbusz utat mindenki végig aludta, nem is értem miért!

Köszönjük támogatónknak Tatár Ernő Úrnak, az élményekkel teli nyaralást.