Bankszámla számunk: 10035003-00312600-00000000 Adószámunk: 15761859-2-10

Egri Gyermekotthon - Nyári élmények 2012. I.

Balatonszéplaki nyaralás

Már nagyon vártuk a nyaralást, mert az idén ismét sikerült a Balatonra szervezni a pihenésünket. Sajnos egyik csoporttársunk nem tudott velünk jönni, mert eltört a lába. A csoport zöme már nyaralt a Balatonon, de volt aki életében először találkozott a nagy vízzel. A szállásunk kellemes volt, és közel volt a parthoz is, és a buszmegállóhoz is. A z első nap ismerkedtünk a környékkel, majd csobbantunk is a kellemes vízben. Az alacsony vízállás miatt jó messzire be tudtunk menni a parttól, csak Gabi néni aggódott, nehogy a hajóútig elkószáljunk. Erre a járőröző vízirendőrség is figyelmeztette időnként a fürdőzőket. A vízben labdáztunk, iszappakolásokat tettünk egymásra, este pedig elcsodálkoztunk és jókat nevettünk azon, amikor felfedeztük, hogy itt-ott a fürdőruhában „megbújt” egy-egy maréknyi iszapos homok. Este, hazafelé szinte mindig útba ejtettük a fagyizót, ahol minden nap késő este is több mint 30 féle fagyit, négyféle jégkását árultak. Itt ünnepeltük meg egyik csoporttársunk születésnapját is, aki erre az alkalomra hatalmas finom fagyi-kelyhet kapott, tetején a tejszínhabcsúcsba tűzve egy tűzijátékkal. Nagyon hangulatos volt, ahogy a tűzijáték az esti szürkületben szórta szét a színes szikráit. A parti étterem nyitott teraszán sok finomságot ettünk hol délben, hol esténként. Volt, aki óriási lángost rendelt, tetejére milánói, vagy bolognai feltéttel. Máshol hatalmas hamburgerrel laktunk jól. Otthon is készítettünk finom ételeket. Reggelire mindig valami friss finomsággal vártak az asztalhoz bennünket. Egyik nap Zamárdiba mentünk a Kalandparkba, ahol különböző nehézségi fokú ügyességi pályán lehetett végigmenni. A kisvasúttal végig robogtunk a park területén, amire, mint egy padra úgy kellett ráülni, és aki félt, az az előtte ülő vállát foghatta. Elhűlve láttuk a szédítő magasságban, biztonsági kötéllel rögzített részt vevőket, akik fejjel lefelé csüngtek az akadályokon, mint a denevérek, és a pálya közepén se előre, se hátra nem tud menni. Volt állított, vagy fekvő farönk mászás, hálóban, vagy hálón kúszás, természetesen több méterrel a föld felett, ingatag eszközökön. Vásárolni, és egy kicsit szétnézni beutaztunk Siófokra, ahol sétáltunk a szépen kialakított belvárosi virágos tereken. A legkellemesebb mégis csak a Balcsiban való fürdések voltak. Szép barnára sütött mindenkit a nap a vízben. Hazafelé elpilledve utaztunk a több, mint egy hetes nyaralásból.

Erdei túra

Napok, hetek óta nagyon meleg van, és már többször voltunk strandon, Tisza-parton, így arra gondoltunk, hogy az árnyas fák között egy jó kis séta is felüdülést jelenthet a forróságban. Így az egyik nap ebéd után felkerekedtünk vendégeinkkel együtt, és Anna néni vezetésével bemutattuk a környéket az Egercsehiből nálunk tartózkodó gyerekeknek és Bogi néninek. Még a faluban hozzánk csatlakozott Márk bácsi is, aki szintén jó ismerője, és nagy tisztelője a természetnek. Az árnyas lombok alatt néha jól kimelegedtünk egy-egy hegyhát megmászásának, majd jókat pihentünk a hűs leheletű lombsátor alatt. Csupasz lábszárunkon megtapasztalhattuk a csalánszőrök csípős, némelyikünk számára már szinte elviselhetetlenül viszkető érzését, de a humor nem hagyott el bennünket ekkor sem, mert azzal vigasztaltuk a csaláncsípetteket, hogy öreg korukra nem lesz reumás a lábuk a csalán jótékony hatása miatt. Elérett gombákat, korhadt fatörzsön futó mókusokat, erdei színes kisvirágokat csodálhattunk meg. A dombok tetejéről érdekes volt végig nézni a völgyben elterülő házak sorain, innen ismeretlennek tűnt a táj. Egy kis erdei pihenőhelyen erőt gyűjtöttünk, és a Anna néni gyermekkori élményeit hallgattuk meg. Jókat nevettünk a történeteken, majd elindultunk hazafelé, ami nem is volt olyan könnyű séta, mert a meredekebb domboldalon elég csúszósra sikeredett a leereszkedés. Késő délutánra értünk haza kellemesen elfáradva.

Egri élményfürdő

Vendégeink voltak az egerszalóki gyermekek is, amikor az egri élményfürdőbe mentünk lubickolni. Volt, aki napozni szeretett volna fürdés helyett, ők a nagy melegben időnként locsolgatták egymást, és úgy barnultak. A többiek viszont annyit voltak a vízben, hogy késő délután azt nézegettük, hogy kinek nőtt már ki az uszonya. A legélvezetesebb az élményfürdő részében az volt, amikor időnként bekapcsolták a vízsodrást, és az ülőkék alatt a buborékfújót. Mivel Karolinnak nem ért le a lába a vízben, Anna néni a hátára vette, és úgy vitették magukat az árra. A kislánynak annyira tetszett a sodrásban való úszkálás, hogy többször is rávette Anna nénit, hogy vigye el egy körre a hátán, aki már annyira elfáradt, hogy a hatodik kör után pihenőidőt kért a kacagó kislánytól. Kint a strand részlegnél a Vízivár is érdekesnek ígérkezett, de vállalkozó szellemű, bátor kisgyermek nem volt, aki egyedül kipróbálná, így maradt a gyöngyöző élményfürdő. Nagyon elfáradtunk estére, de nagyon jót játszottunk a fürdőben.